Záznam přidán/aktualizován: 4. listopadu 2011 v 10.44 hod.
Obsah
Contents
Ekonomie
Economics
Deformace trhu práce prostřednictvím systému zdaňováni
fyzických osob.............................................................................................6
í abour Market Distortions via Taxation System of Natural Person Lenka Sojková
Monetary Rules and Their Application in Times of Economic Crisis and in the Euro Area...................................................................................16
Monetárně pravidla a ich použitie v obdobi hospodárskej krizy a v eurozóne Marianna Siničáková, Viera Pavlíčková
Ekonomika a management
Business Administration and Management
Cultural Influences on TQM Implementation and Financial
Performance in Tunisian Firms.................................................................30
Působení kulturních vlivů na implementaci TQM a finanční výkonnost podniků v Tunisku Senda Wali, Younes Boujelbene
Human Resources Development under the Conditions
of the Global Crisis.....................................................................................46
Rozvoj ľudských zdrojov v podmienkach globálnej krízy Gabriela Elexová
Proactive IT / IS Monitoring for Business Continuity Planning...........57
Proaktivní IT/ IS monitoring pro plánováni kontinuity podnikání Stanislava Simonová, Ondřej Šprync
Possibilities of the Altman Zeta Model Application to Czech Firms.... 66
Možnosti aplikace Altmanova indexu důvěryhodnosti ZETA na české podniky Kateřina Pitrová
Finance
Finance
Analýza dlhopisov s vloženými opciami..................................................77
Analysis of Bonds with Embedded Options Jozef Glova, Tomáš Sabol
Marketing a obchod
Marketing & Trade
Network Effects and Choice of Mobile Operator in Slovenia..............87
Efekty sítě a volba operátora ve Slovinsku Matej Švigelj, Nevenka Hrovatin
Aspekty marketingové komunikace vysoké školy vzhledem
k získání nových zákazníků.....................................................................100
The Aspects of Marketing Communication of Universities with Respect to Winning New Customers
Miroslava Vaštíková, Kateřina Matušínská, Jindřich Vaněk
Měření efektivnosti reklamy.....................................................................117
Measuring of Advertising Efficiency Pavla Staňková
Informační management
Information Management
Modelování procesů s prvky mobility
Modelling Processes with Elements of Mobility Tomáš Kozel
130