Záznam přidán/aktualizován: 12. listopadu 2008 v 11.33 hod.
OBSAH
■ TÉMA: ZAKLADATELÉ
„Dilema zakladatelů: Bohatství či moc?.....................................................12
Zakladatelé versus jejich obchodníci, Tomáš Bušek...............................18
■ STRATEGICKÝ MANAGEMENT
Praktická příručka nového CEO.....................................................................20
Neviditelné prvky systému Toyota, Ján Koštuňak...................................25
On jediný věděl..., Jaroslav A. Jirásek............................................................28
Designérské myšlení.........................................................................................30
Krize růstu firmy přichází nečekaně............................................................34
Úspěšná fúze v šesti bodech, Pavel Čmelík...............................................36
Nevyčerpaný potenciál čínské periferie....................................................39
■ EXEKUTIVNÍ MANAGEMENT
Držte náklady pod kontrolou, Jiří Beran.....................................................40
Deset kroků k obnovení síly marketingu...................................................42
„Best practice\" v HR: ústup ze s\\ávy?,PhDr. Milan Jermář....................44
Náklady spojené s realizací IPO, Ing. Tomáš Meluzín, Ph.D..................46
SPECIÁL: INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE
Zákon velkých čísel, Wadten Berezin..........................................................50
Integrace ERP a PM systému, Markus Stahl..............................................52
Když systémy migrují, Hana Janišová.........................................................54
Nová mobilita, PavelŠlesingr.........................................................................56
Nakupujte tiskové služby, Martin Wojewoda..........................................58
Informační pohádka (s dobrým koncem), David Slánský...................60
CIO versus CFO...................................................................................................62
■ MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI
Dejte pracovníkům najevo zájem...............................................................64
Interní sociální sítě podniku..........................................................................66
■ PŘÍLOHA: ZAMĚSTNANECKÉ BENEFÍTY
Pojištění jako „trendy\" benefit, Zuzana Hochmalová...........................68
Balíček benefitů..................................................................................................70
■ KARIÉRA
Profil: Jang Júan-čching, Jan Kapoun............................................................72
Buďte lepším vůdcem......................................................................................76
Huhlavým hlasem díru do světa neuděláte.............................................79
PŘÍLOHA: FINANCOVÁNÍ FIREM
ZVLÁŠTNÍ PŘÍLOHA: SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM: CSR
strana 12
DILEMA ZAKLADATELŮ
Většina začínajících podnikatelů chce vydělat spoustu peněz a hrát ve své firmě hlavní roli na pozici ředitele. Nový výzkum ukazuje, že provést obojí najednou je téměř nemožné. Pokud si neuděláme jasno v tom, co je pro nás přednější, může se stát, že nezvládneme ani jedno.
strana 28
ON JEDINÝ VĚDĚL...
Po desetiletí sloužila americká ekonomika za vzor, k němuž se přirovnávaly ekonomiky jiných zemí. Mocná, zkušená, příkladná. Ale nyní jakoby se převrátila na hlavu: nulový růst, nezaměstnanost, růst cen, slábnoucí měna, krize úvěru, potíže exportu, astronomický státní dluh, klesající trh domů, automobilů, potravin.
strana 40
DRŽTE NÁKLADY POD KONTROLOU
Velké i malé firmy musejí, chtějí-li v podnikání uspět, pečlivé hlídat své náklady.Tedy védět.za co a kolik peněz utrácejí. Earned Value Management představuje cestu, jak toho docílit.Tato technika u nás zatím není příliš rozšířená, ale mnoha zahraničním firmám již pomáhá.
strana 72