Záznam přidán/aktualizován: 14. listopadu 2008 v 10.56 hod.
Regional Disparities in Slovakia from the Aspect of Average Nominal Wage.. 6
Regionálne disparity na Slovensku z aspektu priemernej nominálnej mzdy Mária Uramová, Radoslav Kožiak
Analýza rozhodnutí Evropské komise v oblasti zneužití dominantní pozice vletech 1990-02............................................................................................19
Analysis of Decisions Taken by the European Commission Related to Abuse of Market Dominance in 1990-02 Vít Bureš
Vyhodnocení dotazníkového projektu v rámci inovačního
řešení disparit..............................................................................................31
Evaluation of Project in Dimension the Innovation Solution of Disparities Ivan Jáč
Ekonomika a management
Business Administration and Management
Quality in a Supply Chain: An Exploratory Case Study..........................41
Kvalita v dodavatelském řetězci: Výzkumná studie Christopher J. Roethlein, Paul Mangiameli
The Institutional Factors of the Corporate Social Responsibility Development in the Central European Countries...............................................58
Inštitucionálne faktory vývoja sociálnej zodpovednosti podniku v štátoch strednej Európy Mária Horehájová, Jana Marasová
Catastrophic Risk Management in Non-life Insurance..........................65
Riadenie katastrofických rizik v neživotnom poistení Valéria Skřivánková, Alena Tartaľová
Finance
Finance
Momentum Profits and Trading Costs.....................................................73
Momentum zisku a transakční náklady
Mouna Boujelbéne Abbes, Younés Boujelbéne, Abdelfettah Bouři
The Medicine Education Investment Evaluation Methods....................89
Metódy hodnotenia výnosu medicínskeho vzdelávania Štefan Hronec, Beáta Meričková, Zuzana Marcineková
Analysis of Oil Product Prices - Selected Practical Issues..................99
Analýza cen ropných produktů - vybrané praktické aspekty Lucie Vrtěnová, Jan Ullwer
Marketing a obchod
Marketing & Trade
Nové marketingové trendy jako příležitost zvýšení vlivu marketingu na dosažení konkurenčních výhod.........................................................107
New Marketing Trends as an Opportunity of Increasing Marketing Influence on Enterprise Competitiveness Michal Pilik
Informační management
Information Management
Shlukovací metody v Data h/liningu........................................................120
Data Mining with Clustering Petr Klímek
Heuristic Evaluation of Geoweb.............................................................127
Heuristické hodnocení geowebu
Miroslav Hub, Zdeněk Valenta, Ondřej Víšek
Balanced Quotation Analysis in IT Projects..........................................132
Vyvážená analýza dodavatelských nabídek v IT projektech Dominik Vymetal
Různé
Anotace knih..............................................................................................141