Záznam přidán/aktualizován: 2. prosince 2009 v 08.57 hod.
■ TEMA: ORGANIZACE A REORGANIZACE
Co vyžaduje management změny..............................................................10
Neviditelná pravidla organizace...................................................................12
Máte mizerného šéfa?......................................................................................13
Kultura upřímnosti............................................................................................14
Proč dobří lidé dělají špatné věci................................................................16
Budování kultury upřímnosti........................................................................17
Stres na pracovišti.............................................................................................19
O čem je organizační rozvoj?........................................................................20
■ STRATEGICKÝ MANAGEMENT
Vyšší hodnota za méně peněz.....................................................................22
Kontrastrategie západních firem.................................................................26
Kouzlo on-line psychometrie se dá spočítat...........................................28
Poučení z krizového vývoje, ián Košturiak...............................................29
Spatné řízení je drahé, Jan Urban................................................................34
Kancelář je mrtvá. Co přijde po nil, Gary Gürtler...................................36
Inovace podnikatelských modelů...............................................................38
■ EXEKUTIVNÍ MANAGEMENT
Potřebujete hotovost?......................................................................................42
Využíváte HR intranet?.....................................................................................46
Pět klíčových faktorů při najímání nových zaměstnanců...................47
Marketing v době krize....................................................................................48
Unified Communication, Frederic Boone....................................................52
■ SPECIÁL: BEZPEČNOST
Boj proti pirátství na všech frontách..........................................................54
Security Paradox................................................................................................57
Bezpečnostní poplach.....................................................................................58
Softwarovému pirátství je vyhlášen boj..................................................59
Chytré telefony a jejich rizika, Petr Jedlička.............................................60
Bezpečnost Wi-Fi připojení............................................................................61
■ SPECIÁL: MANAŽERSKÉ PORADENSTVÍ
Profesionální kouč nebo podvodník?, Jan Hruška.................................62
PowerPoint ve vzdělávání: ano či ne?........................................................64
Pět klíčových otázek mentora.......................................................................65
■ MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI
Poskytování zpětné vazby..............................................................................66
Odpor ke změně je třeba dekódovat.........................................................68
Jak dál po prodeji svého podniku...............................................................70
Víte, jakou máte přezdívku?, Vladimír Mařádek......................................71
■ KARIÉRA
Superguru Gary Hamel....................................................................................72
Manažerem v době krize, Iveta Němečková............................................77
V čem je váš problém?.....................................................................................79
■ PŘÍLOHA: OSOBNÍ FINANČNÍ SLUŽBY......................................................81
strana 14
KULTURA ÚPRIMNOSTI
Až do nedávna byl metr, kterým se poměřovaly výkony amerických šéfů firem, relativně jednoduchý - vytvářet bohatství pro investory. Jenomže to už dnes nestačí.Zdá se,že po poslední vlně krachů a skandálů vyšlo z módy účelové, krátkodobé uvažováni, které Wall Street ještě včera odměňoval. Dnes potřebujeme lepší způsob, jak hodnotit šéfy firem.
strana 38
INOVACE PODNIKATELSKÝCH MODELŮ
Průlomové produkty, které zcela mění pravidla hry na trzíchjen zřídkakdy pocházejí od velkých, zavedených společností. Je to tím, že radikálně nový produkt obvykle vyžaduje nový podnikatelský model, což není snadné. Je však možné vyřešit i tento problém.
strana 48
MARKETING V DOBE KRIZE
V každé krizi plavou obchodníci a marketéři v neprobádaných vodách, neboť žádné dvě krize si nejsou podobné. Nicméně autoři článku při studiu řady firem, které od roku 1970 úspěšně propluly krizemi, zjistili určité vzorce jejich chování a efektivní strategie. Na základě toho doporučují, co má dělat marketing v období krize.
strana 54
BOJ PROTI PIRÁTSTVÍ NA VŠECH FRONTÁCH
Ochrana duševního vlastnictví je stále důležitější, protože know-how většinou rozhoduje o konkurenční výhodě. Samotné patenty a ochrana značky však nestačí. Důležitý je komplexní přístup - opatření právního charakteru je třeba doplnit opatřeními věcnými.